5 Ocak 2016 Salı

Muscletech Clear Muscle ile 12 Hafta


Muscletech firmasının Performance Series ürünlerinin en iddialısı Clear Muscle, Tampa Üniversitesi’nde yapılmış bir araştırma eşliğinde piyasaya sürüldü. 12 haftalık placebo kontrollü antrenman içeren çalışmada bir gruba günde 3 kez ikişer tablet Clear Muscle verildi, diğer grupsa aynı hareketleri ürünü kullanmadan yaptı.

Sonuçlar şöyle:

Clear Muscle kullananlar 7,39 kg. kas kazandı, kullanmayanlar 2,08 kg.

Clear Muscle kullanan grubun tek seferde kaldırabildiği en yüksek ağırlıklar ölçüldüğünde; Bench Press, Deadlift ve Squat hareketlerinde 12 hafta öncesine göre toplam 77,11kg. artış olduğu görülmüş. Placebo kullananlar ise 25,31kg. ağırlık artışı elde edebilmişler.

Muscletech firması ürünü kullanmak isteyenlere aynı programı internetten indirip uygulamalarını öneriyor. Adres şu: http://international.muscletech.com/trainhard/

Görüleceği üzere; tüm vücudu çalıştıran kompleks ve olmazsa olmaz hareketlere yoğunlaşan, haftada üç gün çalışmayı öneren ancak her seferinde aynı hareketleri farklı tekrar sayıları ve hızla yaptıran bir program.

Ben de ürünü Amerika’dan getirtip kullandım ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Önce kısaca kendimden bahsedeyim. Hayatımın ilk 27 yılını oturarak geçirdim, askerde fitness ile tanıştım, beş yıldır düzensiz spor yapıyorum. Bu beş yılı özetlemem gerekirse; sıfır altyapı ile 9 ay salonda çalıştıktan sonra 1 yıl ara verdim, sonra evde 50kg.’lık ağırlık setiyle başka hiçbir ekipman olmadan yeniden çalışmaya başladım ve son 1 yıldır da düzenli spor salonuna gidiyorum. Bu kez gerçekten düzenli çünkü 365 günde 190 kez spor salonunda antrenman yaptım. Boyum 173 cm., kilom 68-73 arası değişiyor. Özel bir diyet uygulamamakla beraber günde 140 gr. protein almaya özen gösteriyorum.

Gelelim programın ve ürünün işe yarayıp yaramadığına.



BİRİNCİ HAFTA
İlk gün eski alışkanlıkların da etkisiyle programa ayak uydurmakta zorluk çektim. 3x12 yapmamı söylese de 8 tekrarlı setler yaptım. İkinci gün adapte oldum ama 3 hareketi 5x5 yapıp eve dönmek istemedim ve fazladan hareket ekledim. Haftanın üçüncü ve son günü gördüm ki program çok ağır ve dinlemek çok önemli çünkü haftada 3 kez Bench Press, Squat ve Deadlift yapmak kaslarınızı tüketiyor.



İKİNCİ HAFTA
İkinci hafta ilkinin aynısı. Squat yaparken 3x10’da ortalamam 63kg., 5x4’te 77kg. ve son gün 5x4’te 87kg. oldu.
Barbell Bench Press 3x10’da ortalamam 65kg., 5x4’te 77kg. oldu.
Deadlift hareketinde 3x10’da 65kg., 5x4’te 88kg., 3x4’te 103kg. oldu.




ÜÇÜNCÜ HAFTA
Aynı şeyleri yapmaktan sıkıldım ve yoruldum. Performansım düştü. Kaldırabildiğim ağırlıklar Deadlift hariç azaldı.

DÖRDÜNCÜ HAFTA
Kendimi daha güçlü hissetmeye başladım. Squat yaparken 3x8’de ortalamam 80kg., 5x3’te 90kg. ve son gün 3x1’de 100kg. oldu.
Barbell Bench Press 3x8’de ortalamam 80kg., 5x3’te 89kg., 3x1’de 100kg. oldu.
Deadlift hareketinde 3x8’de 70kg., 5x3’te 100kg., 3x1’de 123kg. oldu.

Gördüğünüz gibi bir sette yapılan tekrar sayıları düşmeye başladı ve benim de ortalama kaldırabildiğim ağırlık 12-20kg. civarında arttı. Programın iddiası olan 1RM’yi yani tek seferde kaldırabileceğin maksimum ağırlığı artırma hedefini gerçekleştirmeye başlamış oldum. İlk kutu bitti, ilk ay bitti.



BEŞİNCİ HAFTA
Klasik Squat hareketinin yerini daha kolay olan Low Bar Slightly Wider than Shoulder Width Squat aldı ancak alışma süreci gerektiğinden ağırlığı ilk haftaki miktara düşürmek zorunda kaldım. Barbell Bench Press ortalamam yerinde saydı ve Deadlift’e Sumo Deadlift eklendi.




ALTINCI HAFTA
Yeni squat şekline alıştım ve klasiğin dördüncü haftasındaki rakama ulaştım. Bench Press ve Deadlift kilolarım yerinde saydı.

YEDİNCİ HAFTA
120kg. ile Deadlift ve Sumo Deadlift yapmak, 90kg. Bench Press sıradan şeylere dönüştü. Squat’ı hala sevemedim ama 100kg. ile eğilirken kalkacağıma emin hale geldim.



SEKİZİNCİ HAFTA
120kg. ile tek tekrar Squat, 105kg. ile tek tekrar Bench Press ve 140kg. ile tek tekrar Deadlift yaparak kişisel rekorlarımı kırdım.








DOKUZUNCU ve ONUNCU HAFTALAR
Klasik Squat’a dönüldü, haftada 3 yerine 6 gün çalışıp daha fazla hareket yapmamız istendi. Doğal olarak 1RM kilolarım düştü. Haftada 5 gün bacak, göğüs ve sırt çalışmak oldukça sıkıcı ve yorucu. Omuz ve kol çalışmayı, hareket çeşitliliğini özledim.





ON BİRİNCİ ve ON İKİNCİ HAFTALAR
Aynı hareketleri çok daha düşük kilolarla fakat hızlı ve nabız artırıcı şekilde yapmam beklendi. Yaptım ama kaldırabildiğim ağırlıklar iyice düştü. Son gün 1RM ölçümleri vardı. Squat 110kg, Bench Press 110kg., Deadlift 130kg. yapabildim.

PROGRAMA NE KADAR UYDUM?
Clear Muscle kullanımım, saat ve doz olarak yüzde 95 doğruydu. Ancak programı yüzde 75 civarında gerçekleştirebildim. Bazı günler zincir, bazı günler direnç bandı kullanmamı söylüyordu ama mevcut değildi. Vücut ağırlığı ile yapılan hareketlerde kendime bağlayabileceğim ağırlıklarım yoktu. Partnerle çalışmadığım için kendimi iyi hissettiğim günlerde bile yüksek ağırlıklara tek başıma girmeye korktum. Ama tekrar ve set sayılarına, günlere ve direktiflere yüzde yüz uydum.

SONUÇ
Squat 80kg.ile benim için zulümken, 120kg.’ı gördüm ve ortalamamı 100kg.’a çıkardım.

Bench Press hareketinde kişisel rekorum 100’den 115’e çıktı. 115’i bir daha tekrarlayamasam da 110, yapabildiğim bir rakam artık.

Deadlift en çok kazanç sağladığım hareket oldu. Hem yapa yapa tekniğimi geliştirdim hem de sırtımı. Bir kez 140kg. yapmış olsam da artık 130kg. benim için sıradan bir rakam.

Yani;
80kg. civarında Squat yapabiliyorken 40kg. artırdım.
100kg. Bench Press yapabiliyorken 15kg. artırdım.
100kg. civarında Deadlift yapabiliyorken 40kg. artırdım.

Toplam 95kg. artırarak programın vaadi olan 77,11’i geçtim. Ne var ki kilom ve yağ oranım aynı yani 7,39kg. kas kazandığımı hiç zannetmiyorum.

Kol ve omuz gibi küçük kas gruplarım küçüldü fakat genel olarak enim biraz genişledi.

SON SÖZ
Clear Muscle 700TL. fiyatlı 3 aylık kürünün karşılığını bence veremedi. Programı placebo grubu gibi, bildiğiniz supplementlerle de yapsaydım eminim aynı gelişimi gösterirdim. Çünkü program çok başarılı ve ağır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duyg...