31 Aralık 2023 Pazar

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duygu değişikliğinden midir bilmem, telefonumu (üç kez) ve daha iki yaşını doldurmamış bilgisayarımı yenilemek gibi şeyler yapmaya başladım.

Daha önce hiç yapmadığım işlerde çalıştım 2023’te. Para karşılığı bir kitabın redaksiyonunu yaptım, bir web sitesinde proje bazlı editörlük yürüttüm, bir film festivalinde ön jüri olarak görev aldım. İlk defa basılan bir kitapta düzeltmen olarak ismim çıktı, ilk defa bir film festivalinde moderasyon yaptım. Kalabalık korkumla yüzleşip dört kez 150 kişiye, iki kez de 30-40 kişiye bazı filmleri anlattım.

Sakin bir yaz oldu. Herhangi bir otele gitmedim, on kez evin havuzuna indim, iki kez de günübirlik deniz gördüm. Sonra, sürpriz bir buluşma gerçekleşti ve Bodrum’da, dört kişiyle çok güzel bir dört gün geçirdim. Orada, önceden tanıdığım ve ısrarlarına yüz vermediğim biriyle karşılaştım. Baktım ki, gözlerimde perde varmış, elimdekinden çok daha fazlasıymış reddedip durduğum. Ufak bir aydınlanma yaşadım ama yine aynı hatalara düşmeyi sürdürdüm, akıllanmadım. 13 Temmuz’da bana âşık olduğunu söyleyerek ağlayan birinden sistematik şiddet görmek, dalgalı ruh hallerine maruz kalmak, canı nasıl isterse öyle davranmasına izin vermek daha cazipmiş demek ki. Aşağılandım, hırpalandım, oynandım. Büyüdükçe böyle şeylere izin vermeyecek gücü bulurum sanıyor insan ancak o iş öyle olmuyormuş, öğrendim.

2023, güvendiğim insanlar tarafından en büyük hayal kırıklıklarına uğratıldığım, hiçbir beklentim olmayanlar tarafındansa mutlu edildiğim bir sene oldu. Yıllardır görmediğim, Avrupa’ya taşınan eski bir arkadaşım tarafından bağra basılırken, gelişini dört gözle beklediklerim tarafından AVM köşelerinde unutuldum. Birlikte büyüdüğüm kişinin öncelikler listesinde en alta itilirken, hiç beklemediklerimin ilk görüşüleceği oldum. Kimileri evlerinden uzak tuttu, kimileri yatak odalarını teklif etti. 2023’ün en büyük kazanımlarından biri, yaşı büyük bir dost edinmek oldu. Her zaman mesafeli durmuş başka iki dostumla da hiç olmadığımız kadar yakınlaştık. Yirmi sekiz yaş altıyla yatılmaması gerektiğini öğrendiğim gibi, arkadaş da olmamam gerekiyormuş.

Senenin bir başka gurur duyduğum işiyse, anneannemin mezarını güzelleştirmek oldu.

2023 yılında 240 uzun 217 kısa metrajlı film, 70 diziden 686 bölüm izledim, 223 gün spora gittim, 128 gün alkol aldım, 41 kişiyle tanıştım, 141 kez seviştim, 161 geceyi evimde geçirmedim.

İlk altı ay ne kadar güzel geçtiyse, ikinci altı ay bir o kadar zordu. Yeni yıldan beklentim, eskisi gibi düzenli bir işimin olması. Dört senelik aradan dönmek, erken emekliliğimi bitirmek istiyorum. Bencillerden, dengesizlerden uzak durmak, manipüle edilmemek ve artık ABD’yi görmek. Yaralarımı sarmak, eskisi kadar olmasa da güçlenmek, ölenle ölmemek, müzelikleri günlük kullanmaya çalışmaktan vazgeçmek ve en önemlisi, aşka, sevgiye ihtiyaç duymamak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duyg...