29 Aralık 2022 Perşembe

2022'de İzlediğim En İyi Filmler


2022 takvim yılı içerisinde 233 film izledim. Yeni filmlerin yanı sıra MUBI sayesinde sık sık eskiye de döndüm ve çok sevdiğim filmleri tekrarladım ama aşağıdaki listede onlar yok, sadece ilk kez izlediklerim yer alıyor.

 

Hiçbir filme 5 veya 4,5 yıldız veremedim.

 

15 filme 4 ve 16 filme 3,5 yıldız verdim. Kendi içlerinde bir sıralamaya gitmedim, izleme sıramla aktarıyorum ama sanırım zirvede Vortex var. Filmle ilgili yazım burada.


İyi dediğim filmlerin 6'sına MUBI'de, 4'üne Netflix'te ve 16'sına festivallerde rastlamışım. Bu da beni mutlu etti, festivaller hala sinemanın kaleleri.


 

****

 

Karanlık Kız / The Lost Daughter (2021) Maggie Gyllenhaal (Netflix)

 

Kaçış / Flugt (2021) Jonas Poher Rasmussen (Basın Gösterimi)

 

Benedetta (2021) Paul Verhoeven (MUBI)

 

Masumlar / De Uskyldige (2021) Eskil Vogt (İstFilmFest)

 

Vortex (2021) Gaspar Noé (İstFilmFest)

 

After Blue (2021) Bertrand Mandico (İstFilmFest)

 

Everything Everywhere All At Once (2022) Daniels (Torrent)

 

Elvis (2022) Baz Luhrmann (Vizyon)

 

Hytti Nro 6 (2021) Juho Kuosmanen (MUBI)

 

R.M.N. (2021) Cristian Mungiu (Altın Koza)

 

Kurak Günler (2022) Emin Alper (Altın Portakal)

 

Ekmek ve Tuz / Chleb i Sol (2022) Damian Kocur (Altın Portakal)

 

Örümcek ve Kız / Das Madchen und die Spinne (2021) Ramon & Silvan Zürcher (MUBI)

 

Paralel Anneler / Madres Paralelas (2021) Pedro Almodovar (TOD)

 

Matilda Müzikali / Roald Dahl’s Matilda the Musical (2022) Matthew Warchus (Netflix)




***-

 

Big Bug (2022) Jean-Pierre Jeunet (Netflix)

 

Garip Ama Gerçek / Incroyable Mais Vrai (2022) Quentin Dupieux (İstFilmFest)

 

Întregalde (2021) Radu Muntean (İstFilmFest)

 

Utama (2022) Alejandro Loayza Grisi (İstFilmFest)

 

Aşk, Mark ve Ölüm (2022) Cem Kaya (İstFilmFest)

 

Çıtkırıldım / Petite Natur (2021) Samuel Theis (İstFilmFest)

 

Joana’nın İlk Kaybı / A Primeira Morte de Joana (2021) Cristiane Oliveira (Uçan Süpürge)

 

Duras Hakkında Her Şey / Vous Ne Désires Que Moi (2021) Claire Simon (Uçan Süpürge)

 

Drive My Car (2021) Ryusuke Hamaguchi (MUBI)

 

The Big Sick (2017) Michael Showalter (TOD)

 

Bir Zamanlar Gelecek: 2121 (2022) Serpil Altın (Altın Koza)

 

Tori ve Lokita / Tori et Lokita (2022) Dardenne Kardeşler (Altın Koza)

 

Ucube / Hideous (2022) Yann Gonzales (MUBI)

 

107 Anne / Cenzorka (2021) Peter Kerekes (Ankara FF)

 

Pinokyo / Guillermo Del Toro’s Pinocchio (2022) (Netflix)

 

Ayrılma Kararı / Heojil Kyolshim (2022) Chan-wook Park (MUBI)




Eskiden beğenmediklerimi de yazardım ama sevdiğim birinin dediği gibi, olumsuzluk yük yapıyor.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duyg...