10 Kasım 2020 Salı

YAS GÜNLÜĞÜ – 76. GÜN

Bugün annemsiz geçen 76. gün. Ve annemle babamın evlilik yıldönümü. Orada kavuştular mı, hiç sanmıyorum. Orası diye bir yere de inanmıyorum, kavuşulabileceğine de.
 
Hiç bu kadar kimsesiz hissetmemiştim. 
 
Yeni bir aile kurup eskisini unutmamız mı bekleniyor?
 
O umut dolu çocuk nerede şimdi?
 
Yapmam gereken hiçbir şey yok. Ne kendim ne de başkası için.

Amcamın oğlu mesaj atmış, arayan babamdı benim, açmadın diye sitem ediyor. Babası kutsal bir varlıkmış da ben saygısızlık etmişim gibi. Annemin öldüğünden haberi yok. Ölsün baban. Annen de. Sen de. Herkes ölebilir, sıkıntı yok. Ben dahil.

Aşı bulunmuş diyorlar bir de. Annemi geri getirebilecek mi?

Az önce bir heyecanla, yıllarca onu kaydeden kamerayı açtım ve gördüm diye sevinçten ağladım. Karşımda uzanıyordu işte, sol üst köşede saat ve tarih yazıyordu ama anlamsızdı ne yazdığı. Yatağında bir sağa bir sola devriliyordu görüntüde. Daha üç ay öncesi. Hayatta. Ayaklarından tutup çukura bırakmamışken henüz bedenini.
 
Şimdiyse parasını verip yaptırdığım dikdörtgen bir mermeri ziyaret etmem bekleniyor.

Sabah mutlu uyanmadığım için bana bağıran biriyle yaşıyorum bir de üstüne. Çektiklerim yetmezmiş gibi, çocuk yüreği eğliyorum. Komutla çalışan, beni zerre kadar anlamayan bir zihinden medet umuyorum. Ayağa kalkma vakti ne zaman gelecek?

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duyg...