12 Ağustos 2011 Cuma

BİR AYRILIK ŞARKISI: SEN KİMSEYİ SEVEMEZSİN (12.08.2011)

Seyfi Teoman’ın aylardır merakla beklediğim filmi “Bizim Büyük Çaresizliğimiz/Our Grand Despair”i izlemek için televizyonu açtım. Medya oynatıcı daha geç açıldığından birkaç saniye ulusal yayın yapan bir kanala gözüm ilişti. Latif Doğan’dan “Küstüm” dışında bir şarkı duydum ilk defa. “Bir ayrılık şarkısı seç, sessizce çal benim için”. Çok geçmeden medya oynatıcı açıldı ve ben filmimi izledim ama işte o melodi kaldı arabesk aklımda. Üniversitedeki sahtekâr abimin benimle ilgili tespitlerinden biriydi arabesk ruhum. Fizy’den arattım “Bir Ayrılık Şarkısı”nı. Meğer ne çok kişi söylemiş. Saatlerce dinledim hüzünlü bir keyifle. Durmadan aynı söz: Bir ayrılık şarkısı seç, sessizce çal benim için.


Bolu’daki sevgili arkadaşım Ahmet Pamuk muhteşem bir müzik gecesi yaşatmıştı aylar önce bize. Alkol, enstrümanlar, kadife bir ses, sevdiğini hissettiren gerçek bakışlar. Durmadan şarkı istiyorduk ortamdaki büyük müzisyenden. Ben, her zamanki gibi Hüner Coşkuner’in “Sen Kimseyi Sevemezsin”ini istemiştim. Ahmet de Ebru Yaşar yorumunu övmüştü şarkının. Lisede bir haftamı bu şarkıyı aramaya ayırdığımı hatırlıyorum. Herkese tek tek evdeki Hüner Coşkuner albümlerini araştırtmıştım. Tabi ne internet var ne mp3, ne de bizde kaset alacak para. Bulamamıştım. Bulup, ona dinletmek istiyordum. Kimseyi sevemeyeceğini bilmesini istiyordum.

Bu gece yüzlerce kez duyduktan sonra o cümleyi, seçtim bir ayrılık şarkısı. Aklıma geldi. Fizy’e “Sen Kimseyi Sevemezsin” yazdım. Saniyeler sonra Hüner Coşkuner, Zeki Müren, Mediha Şen Sancakoğlu, Gönül Yazar, Kamuran Yarkın ve Ebru Yaşar “Sen Kimseyi Sevemezsin” yorumlarıyla karşımdaydı. Zamanında haftalarca aradığım, yıllardır duymadığım kayıp şarkı, teknoloji sayesinde karşımdaydı.

Öngörümün ne kadar doğru çıktığını düşündüm. Kimseyi sevmediğini. Sevemediğini. Rüzgârların önünde, kuru bir yaprak gibi sürüklendiğini.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duyg...