11 Ağustos 2011 Perşembe

SONY VAIO - VATAN BİLGİSAYAR


01.06.2011‘de Vatan Bilgisayar Ankara Söğütözü mağazasından 3839.73 TL ödeyerek Sony Vaio F21Z1E/BI CORE İ7-2630QM 2.0GHZ-8GB-640GB-16”-DVD/RWBR-1GB model dizüstü bilgisayar satın aldım. Ellerinde ürün olmadığından bir teslimat formu verdiler.

03.06.2011’de İzmir’den gelen kapalı kutuyu teslim alıp faturamı kestirdim. Kurulum Vatan Bilgisayar’ın söz konusu mağazasında görevliler tarafından yapıldı. Eve geldim, bilgisayarın aşırı yavaş çalıştığını, takılmalar ve donmalar olduğunu fark ettim. Sony servisini aradım. Ürünün satın alındığı ilk hafta satan yerin sorumlu olduğu söylendi.

04.06.2011’de Vatan Söğütözü mağazasına gittim. Servis sırasına girmem söylendi, bekledim. Bilgisayarı alıp teknisyenlerin inceleyeceği ve aranacağım söylendi. Aranmadım. Akşam saatlerinde gittim. “Siz gelip sorarsınız diye haber vermedik, hazır” dediler. Bir görevli format attıklarını, gayet düzgün çalıştığını, yavaşlığın sebebinin Sony Vaio’nun standart yazılımı olduğunu ve bunları silmem gerektiğini anlattı. Yaşadığım şehir olan Kahramanmaraş’a, evime geldim, Vaio programlarını sildim ve bilgisayarı kapattım. Uzun bir seyahate çıktım.


31.07.2011 Pazar günü seyahatten dönüp bilgisayarımı açtım. Aldığım günkü problemin aynen devam ettiğini gördüm. Format attım. Yarım saat düzgün çalıştı. Sonra yine aynı problem. Bilgisayarcı arkadaşıma gösterdim. İçinde gelen Toshiba HDD’nin dönüş hızının sisteme göre yavaş kaldığını, değiştirmem gerektiğini öğrendim. Elbette kabul etmedim. 3839.73 TL verdikten sonra bir de HDD almayacaktım. Altı kez daha format atıp farklı programları yüklemeyi-yüklememeyi denedik. Bilgisayarla gelen Windows imajında problem olabileceğini düşünüp başka bir orijinal DVD’den kurulumu bile denedik ama yüzde 71’de donup kaldı. İki deneyimli insan günlerce uğraştık, ne yaptıysak olmadı. Servise yollamaya karar verdim.

06.08.2011 Cumartesi Sony Eurasia’yı aradım. En yakın yer olarak Ankara’nın telefonunu verdiler. Ankara Vaio servisi Kahramanmaraş’a hizmet vermediğini söyledi. İstanbul’u aradım. Cihan Elektronik cihazı kabul etti ama kargo şirketi anlaşmaları olmadığından taşıma ücretini benim ödemem gerektiğini ve yolda ürün hasarlanırsa sorumluluk almadıklarını söyledi. Ürünün yolda mı yolsa ellerinde mi hasarlanmış olabileceğini nerden bilecektim? Sony Eurasia’yı yeniden aradım. Kahramanmaraş’taki Sony televizyon servisine götürmem önerildi ürün.


08.08.2011 Pazartesi günü Kahramanmaraş yetkili servisi Bayraktar Elektronik’e gittim. “Bilgisayarım bozuldu, servise yollamak istiyorum” dedim. Yetkili kişi “kutuyu oraya bırakıp gidebilirsin” dedi. Ben de “içinde ne var biliyor musunuz, adımı sormadınız, problemi sormadınız” dedim. Faturayı ya da kopyasını da istemedi. “Onlar ne zaman kime ne sattıklarını biliyorlar” dedi. Zorla ürünü kutudan çıkarıp sağlam teslim ettiğimi görmesini sağladım. İçine taş doldursam adam fark etmeyecekti çünkü. Aksesuarlara da bakmadı, ne eksik veya ne var sormadı. “Tamam, gidebilirsiniz” dedi yine. “Bana bir belge vermeyecek misiniz” diye sordum. “Formalitelerden hoşlanmıyorum” cevabını aldım. Tam olarak bu cümleyi kurdu. Ama ben bu kadar pahalı bir ürünü oraya öylece bırakıp gidemeyeceğim konusunda ısrarcı olunca eline bir servis formu aldı. Yazı yazmayı bile beceremeyen bu yetkili kişi zorla bilgisayarın modelini, benim telefonumu ve ismimi yazıp, otokopili kâğıdın bir nüshasını bana verdi. Ne zaman kargoya vereceklerini sorduğumda “geç oldu bugün” dedi ama saat 15:00 idi. Sonra da “bir bilgisayar daha var bak göndereceğim” diyerek, başka bir müşterinin güzelce paketlediği Vaio bilgisayarı açtı, bana gösterdi, kırık tuşları yere düşürdü, öylece toparlayıp kapattı. O müşteri bilmiyorum bundan haberi olsa ne yapardı. Benim paketimi de dağınıklık ve pislikten adım atılmayan dükkânının bir köşesine koydu.

15.08.2011 Pazartesi yani 8 gün sonra İstanbul Cihan Elektronik’i arayıp cihazımın durumunu sordum. Telefondaki kişi benim ismime kayıtlı bir cihaz teslim almadıklarını söyledi. Kahramanmaraş Bayraktar Elektronik’i aradım. Aynı kişi açtı telefonu ve “sevk irsaliyem bitmişti, matbaadan biraz geç aldım. 4-5 gün sonra yolladım” dedi.

Üç gün sonra Cihan Elektronik bilgisayarda kullanılan Toshiba HDD’nin arızalı olduğunu ve garanti kapsamında yenisi ile değiştirileceğini söyledi.
25.08.2011 Perşembe günü cihaz Kahramanmaraş’a kargo ile gönderildi. Ertesi gün Bayraktar elektroniği defalarca arayarak cihazımın gelip gelmediğini sordum. Listeleri olmadığından “sağdaki soldaki kutuları açıp” bakındılar. Akşam saatlerinde teslim aldım. Yine, tamirde geçen sürede ne yapıldığıyla ilgili bilgi ya da evrak edinemeden.

Bunları yazmamın sebebi Sony’nin marka değerinin Türk esnafı tarafından nasıl da kolay harcandığını göstermek. Benim aldığım bilgisayar ilk günden bozuk çıktı ve yenisini hak ediyordum ama Vatan Bilgisayar yüzünden şu anda tamir edilmiş bir bilgisayarım var. Kullanmıyorum. Hakkımı da helal etmiyorum. Ayrıca Bayraktar Elektronik’e her yıl yeniden “yetkili servis” belgesi veren zihniyetten bir daha asla alışveriş yapmam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duyg...