22 Ekim 2009 Perşembe

MAVİ KADİFE (ya da ALIN VERİN İLİŞKİYE CAN VERİN) (22.10.2009)


Yeni tanışmanın verdiği saygıyı kaybedeli ne kadar oldu sahi? Yeni fark ettim aramızdaki nefrete giden yolun sebeplerinden birinin bu olduğunu, yeni biriyle tanışınca. Yeni tanıştığım kişinin bana temkinli yaklaşması, sen yorulma ben yaparım tavrı, kibarlıklar, jestler, düzenlenen hesap ödeme yarışmaları. En çok da saygı ve sevgi. Seninle kaybettiğimiz her şey yani. Artık konuşmak yerine bağrışıyoruz. Birbirimize can acıtacak sözler söylemek için özel çabalar sarf ediyor, genelde de telefonu yüzümüze kapatıyoruz. Suçlu her şeyini sana teslim eden ben miyim, yoksa bunları hunharca değerlendiren sen mi. Klasik tavrımdır; ihtiyacı olan birine benden gelmesini hayal etmediği bir şey teklif ederim. Karşı tarafın senden alamam tavrını yıkana kadar dünyanın en ısrarcı insanı olur, onun için yaptığım/ona verdiğim şeyle mutlu olurum. Sonra devam eder jestlerim tamamen içten duygularımla ve çok geçmeden o benden bir şeyler istemeye başlar. Beni kendine yakın görüp istenecek kişi olarak seçmesine bayılır, eskisinden de mutlu yaparım isteklerini. Ama böyle sürdürmeyi beceremez karşı. Kendisini süper-egosu gelişmemiş bir çocuk, beni ise her istediğini yapmak zorunda bir ebeveyn olarak konumlandırır ve teşekkür etmeyi, saygı duymayı unutur. Verilen lütfu göz ardı eder. Verdiklerimi zaten hakkı beller ve ben o noktada gidenleri geri almaya gönlüm olmadığı için işkencecime teslim olurum. İçten içe nefret etmeye başlar, uzaklaşır da uzaklaşırım. Sonra biri çıkar, bakir. Uğruna henüz hiçbir şey yapmadığınız o yeni güzellik sizden sadece yanında durmanızı istiyor gibidir. Ama Serkan sınırlarını bilmez ve mutlaka milyonlarca görünmez ip ile bağlanmaya çalışır sevdiğine. Eviyle, işiyle, geçmişiyle, geleceğiyle, dostlarıyla, parasıyla bağlar kurar. Yeni’yi hepsinin içine sokar ve hala yeni gibi kalmasını beklemek gafletinde bulunur. Ben dâhil bütün insanlar o denli basit formüller üzerinden ilerletiyorlar ki hayatlarını bütün ilişkiler başından sonuna doğru hamleler ile ilgili. Yürümeyen ilişkilerin sebeplerinden biri doğru hamleyi bilmeyen taraflarsa, diğeri hamle yapmayı yapay bulup dürtülerini takip eden ve karşı tarafın gözü açıldıktan sonra mutluluğunu kaybeden benim gibiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2023 - Kalan 6 Ay

Temmuz, on beş ay sonra spor salonlarına döndüğüm ve eğer bir kaza bela olmazsa, nasıl öleceğimi de öğrendiğim ay oldu. Bunun getirdiği duyg...